miercuri, 1 august 2012

Dating Words 14


Mi-am amintit de farmecul şi de întreaga fantezie adusă odată cu Jocurile Foamei în biblioteca mea.
Să lupţi ca să rămâi în viaţă, ca să poţi să mănânci, să fi nevoit să mergi spre o moarte sigură doar pentru a încerca să trăieşti mai bine, toate se împletesc cu măiestrie în cele trei volume ale acestei serii.
Curaj, putere, dăruire de sine, iubire, suspans în aceste cărţi care nu fac decât să mediteze asupra preţului războiului care pare rezonabil pentru majoritatea omenirii din faţa noastră.
JOCURILE FOAMEI
‚-Era să uit! Jocuri ale Foamei fericite!
Rupe câteva mure din tufişurile din jur.
-Şi fie sorţii...
Aruncă o mură spre mine, cu boltă înaltă.
O prind în gură şi îi sparg pieliţa delicată cu dinţii. Gustul dulce acrişor îmi explodează pe limbă.
-... întotdeauna de partea voastră! închei eu, cu tot atâta vervă.
Trebuie să glumim, fiindcă altminteri ne-am ieşi din minţi de frică. În plus, accentul celor din Capitoliu e atât de afectat, încât orice ai spune sună caraghios.’

‚-Prim!
Ţipătul strangulat mi se desprinde din fundul gâtului şi muşchii mi se pun din nou în mişcare.
-Prim!
Nu e nevoie să-nghiontesc mulţimea. Ceilalţi copii îmi fac imediat loc, lăsându-mă să mă îndrept direct către scenă. O ajung exact când e gata să urce treptele. O împing în spatele meu cu o rotire a braţului.
-Mă ofer voluntar! spun, pe nerăsuflate. Mă ofer voluntar ca tribut!’

,Îl urmăresc cu privirea când se îndreaptă spre scenă. De înălţime medie, îndesat. Cu părul blond-cenuşiu căzându-i buclat pe frunte. Şocul momentului i se citeşte pe chip, se vede că se străduieşte din greu să-şi stăpânească emoţiile, iar ochii lui albaştrii trădează spaima pe care o văd atât de des la un anumal hăituit. Totuşi, se urcă pe scenă fără ezitare şi îşi ocupă locul.
Effie Trinket cere voluntari, dar nimeni nu face nici un pas înainte, Ştiu că are doi fraţi mai mari, i-am văzut la brutărie, dar probabil că unul e prea bătrân ca să se ofere, iar celălalt n-o s-o facă. Aşa se întâmplă de obicei. În ziua extragerii, dragostea familială se opreşte aici. Gestul meu a fost unul radical.’
JOCURILE FOAMEI: SFIDAREA
‚se poate simţi ceva în aer, zgomotul fierturii în clocot înainte de a da în foc.’

‚ Dacă vremurile disperate cer măsuri disperate, atunci sunt liberă să acţionez cu toată disperarea pe care o doresc.’

‚Oh, ce bine ne distrăm noi doi împreună!’

‚Katniss, Districtul 12 nu mai există.’



JOCURILE FOAMEI: REVOLTA
‚-Ei, nu te aştepta din partea noastră să fim prea impresionaţi. Tocmai l-am văzut pe Finnick Odair în chiloţi.’
 
‚ Dar vă promit că va fi fără cea mai mică durere.’

‚După cum se pare, Cinna s-a gândit la toate.’

‚Dacă noi ardem, voi ardeţi împreună cu noi.’

‚-Neapărat, iubito.
Pleacă, simţindu-se în siguranţă, ştiind că nu sunt genul care face rapoarte.’

‚Trebuie să-l mai fi văzut cineva, în afară de Finnick şi de mine.’

Kisses.
AdeeChoco



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu